Yüceer engellilerle bir araya geldi

Yayınlama: 24.07.2013
A+
A-

Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyan Türkiye Sakatlar Derneği (TSD) Çerkezköy Şubesi Engelli Eğitim Öğretim Yaşam Evi’ni partililerle birlikte ziyaret eden CHP Tekirdağ Milletvekili Dr. Candan Yüceer, derneğin çalışmaları hakkında da Dernek Başkanı Hayrettin Çetinkaya’dan bilgi alırken, çalışmalardan ötürü Çetinkaya ve ekibini tebrik etti. Yüceer ayrıca, binayı da detaylı bir şekilde gezerek incelemelerde bulundu
candan sakatlar (2)Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Tekirdağ Milletvekili ve PM Üyesi Dr. Candan Yüceer, partililerle birlikte Türkiye Sakatlar Derneği (TSD) Çerkezköy Şubesi Engelli Eğitim Öğretim Yaşam Evi’ni ziyaret etti. Pazartesi günü gerçekleştirilen ziyarette Türkiye’de ilk olma özelliğini taşıyan binayı gezen Dr. Candan Yüceer, TSD Çerkezköy Şube Başkanı Hayrettin Çetinkaya’dan bina ve yapılan çalışmalar ile ilgili bilgi aldı. Ziyarette Yüceer’in yanı sıra CHP Çerkezköy İlçe Başkanı Saim Özkan, İlçe Kadın Kolları Başkanı Şayka Çalışkan, Gençlik Kolları Başkanı Tansu Altınel, Çerkezköy Belediye Başkan Aday Adayları Metin Dönmez, Aktaş Güler ve CHP Çerkezköy İlçe Yönetimi yer aldı.
ENGELLİLERİN SIKINTISI KALMADI
CHP heyetini yönetim odasında ağırlayan Dernek Başkanı Hayrettin Çetinkaya, bugünlere azmederek ve çalışarak geldiklerini vurgularken, belediyenin de kendilerine büyük destek verdiğini kaydetti. Şu an derneğe kayıtlı 762 üyenin bulunduğu bilgisini veren Çetinkaya, bu sayıya 7 yılda ulaştıklarını belirterek, “Çerkezköy ve çevre ilçe, belde, köylerden de üyelerimiz bulunuyor. Üyelerimizi Çerkezköy olarak sınırlandırmıyoruz. Şu anda 474 üyemiz faal durumda. Çerkezköy de bir tane engelli arkadaşımızın sıkıntısı kalmadı. İhtiyaçları olan tüm malzemelerini karşıladık. Binamızı da engelli arkadaşlarımızın taleplerini dinleyerek yaptırdık. Belediye Başkanımız da süreci hızlandırdı ve binayı 8 ayda tamamladık. Elimizden geleni yaptık ve takdir gördük ki buraya kavuştuk” diye konuştu.
YÜCEER TEBRİK ETTİ
Yaptıkları çalışmalardan ötürü Dernek Yönetimini tebrik eden Yüceer, Çetinkaya’ya ayrıca, vatandaşlara her konuda ulaşıp ulaşamadıklarını da sordu. Bu konuda herhangi bir sıkıntı yaşamadıklarını dile getiren Çetinkaya, “7 yıldır her hafta Salı günü Devlet Hastanesi’nde heyet günü var. Oraya gidip yardımcı olmak adına insanlara kartımı veriyorum ve broşür dağıtıyorum. Benim bu dernekten haberim yok diyen olursa önce kendim üzülürüm, arkasında da art niyet ararım” dedi.
ÖĞRENCİLERİ BİLGİLENDİRİYORUZ
Çetinkaya ayrıca, 6 yıl önce başlattıkları kapak kampanyasının tüm Türkiye ye yayıldığına da vurgu yaparken, bu kampanyayı okullara yaydıklarını ifade etti ve “Bu kapsamda ekibimle birlikte okullara gidiyorum ve öğrencileri sakatlıklar hakkında uyararak neler yapmaları gerektiği konusunda uyarıyoruz. Özellikle anaokullarında trafik kazalarını ve arkadaşlarımızın geçirdikleri kazaları anlatıp geleceğimizin gençlerini bilgilendirmiş oluyoruz” şeklinde konuştu.
 ÖNEMLİ BİR SORUMLULUK ALMIŞSINIZ
Bu çalışmaları da takdirle karşılayan Yüceer, “Ağaç yaşken eğilir” derken, çocukların eğitiminin küçük yaşta daha kolay alacağını ve görerek tanıklık etmesinin daha faydalı olacağına inandığını söyledi ve “Okullarda bu eğitimin verilmesi çok sevindirici bir durum. Amaç bazı şeyleri anlamadan yaşayabilmektir ve sizlerde buna vesile olup yaşamış olduklarınızı paylaşıp anlatıyorsunuz. Çok önemli bir görev ve sorumluluk almışsınız. Burası kısmen de olsa sizi rahatlatacaktır” diye konuştu.
HEP BİRLİKTE BİNAYI GEZİDLER
 Ziyaretin devamında, Hayrettin Çetinkaya ve Yönetim Kurulu Üyeleri, Yüceer ve partililere binayı gezdirirken, binanın engelli vatandaşların rahatlıkla gezinebilecekleri şekilde yapıldığına dikkat çeken Çetinkaya, binanın özellikleri ve birimler hakkında detaylı bilgi verdi.